/photos/bg_blog.jpg

Blogi

Uued tooted, sooduspakkumised, kauplustes toimuv ja nõuanded
06 märts
2016

Märtsis 25% soodsamalt: väekas spirulina turgutab talvest väsinud organismi

Sini-rohevetikas spirulina sisaldab rikkalikult taimset valku, B-vitamiine ja antioksüdante ning teisi toitaineid. Õigupoolest saab seda mageveevetikat oma menüüsse lisades nii palju vitamiine ja mineraalaineid, justkui sööks multivitamiini. Isegi NASA (USA Riiklik Aeronautika- ja Kosmosevalitsus) on seisukohal, et spirulina on supertoit, sest astronaudid saavad seda kasvatada avakosmoses pikaajalistel missioonidel ning kindlustada seeläbi, et nende menüüs oleks tagatud vajalikul määral toitaineid. Märtsis saad sellest väekast vetikast ammutada tervist ja energiat tavapärasest 25% soodsamalt!
Spirulina vetikat peetakse maailma üheks kõige toitainerohkemaks toiduaineks ning toidu kõrval ka ravimiks. Terviseekspertide hinnangul suudab spirulina varustada meid maksimaalse hulga toitainete, tervise ja energiaga, andes samal ajal minimaalselt kaloreid ning kurnamata keha transrasvhapetega. Eelkõige varustab spirulina meid taimse valgu, B12 vitamiini, kaltsiumi, magneesiumi, kaaliumi ja rauaga.

Paljude jaoks võib spirulina mõjuda pelutavalt oma tumerohelise värvi ning tugeva mereadru lõhnaga. Siiski tasub nendest üle olla ning keskenduda vetika tarbimisest saadavale kasule. Pealegi aitavad vetika omalaadset maitset leevendada mitmed magusad ja hapud lisandid, näiteks banaan ja laim.

Mille poolest erinevad spirulina ja klorella?

Spirulina kõrval pakume Biomarketis ka klorellavetikat (all fotol vasakul). Klorella on suurepärane vahend organismi puhastamiseks raskemetallidest ja muudest jääkainetest. Klorellat tasub eelistada juhul, kui on soov organismi ja verd puhastada, seedimist parandada ning immuunsüsteem üles ehitada ja verd tugevdada. Kui aga on tarvis varustada organismi suurema hulga valgu, raua ja B12 vitamiiniga, tasub eelistada spirulinat, mis annab rohkesti energiat, on abiks stressirikkal perioodil ning ühekülgse toitumise ja kõrgenenud toitainete vajaduse korral. Pealegi on organismi puhastav toime olemas ka spirulinal.


Eriti väärtuslik taimetoitlastele

Mõeldes valgule, tulevad esmapilgul silme ette munad ja liha, mis tõesti ongi täisväärtusliku valgu allikad. Taimetoitlased mõtlevad valguallikatena pähklitele ja kaunviljadele. Kuivatatud spirulina sisaldab 60-70% täisväärtuslikku valku. Täisväärtuslikud on valgud, mis sisaldavad kõiki asendamatuid aminohappeid inimorganismi vajadustele piisavas koguses ja sobivas vahekorras.

Taimetoitlaste jaoks on oluline ka B12 vitamiin, millega samuti spirulina meid rikkalikult varustab. B12 aitab parandada seedimist ja turgutada aeglast ainevahetust, tõsta energiataset ning toetada aju tervist. Seepärast on spirulina väärt toiduaine taimetoitlaste jaoks, aidates vältida oluliste toitainete vaegust.

Abiks paljude tervisemurede korral 

Ent sellega spirulina kasulik toime ei piirdu. Uuringutega on tõestatud, et spirulina tugevdab immuunsust ning toetab heade bakterite kasvu soolestikus, mis aitab hoida kontrolli all pärmseene. Spirulinat tarvitades on saadud abi allergiale (allergiline nohu, ninakinnisus, aevastamine) ning kõrge vererõhu ja kolesteroolitaseme korral. See väekas vetikas aitab kaitsta aju ja närvisüsteemi vabade radikaalide kahjustava toime eest, millest on abi insuldi ennetamisel.

Toimides organismi puhastaja ja antioksüdandina, aitab spirulina muuta naha kauniks ja säravaks. Pisut spirulinapulbrit hommikupudru või smuuti sees võib teha imesid su hammaste ja luude tervisega, varustades neid kaltsiumiga. Vererohkete menstruatsioonide korral võib tekkida aneemia ehk rauapuudus ja sellest tulenevalt väsimus ning rauarikkast spirulinast on abi siingi.


Spirulinas sisalduv klorofüll tasakaalustab keha happelisust ning aitab ennetada põletikke. Klorofüll puhastab seedetrakti ja toidab keha rakutasandil. Ära tasub märkida veel spirulina võime tõsta organismis nende rakkude hulka, mis võitlevad võõrorganismide ja haigete rakkude, sealhulgas vähirakkude vastu.

Eelista puhtalt kasvanud vetikat

Spirulina valimisel tasub eelistada mahepõllunduse põhimõtetel ehk puhtalt kasvatatud vetikat, sest ainult nii võib olla kindel, et see ei ole saastunud raskemetallide või teiste mürkainetega. Biomarketis pakume Naturya ja GSE Vertriebi spirulinat, mis on kasvanud mageveebasseinides Lõuna-Hiina meres asuvatel eraldatud saartel, eemal tavapõllumajanduse tekitatud saastest.

Vetika kasvatamiseks ei ole kasutatud sünteetilisi taimekaitsevahendeid ega väetiseid. Pakume spirulinat nii pulbrina kui tablettidena, mille tarvitamist eelistavad need, kelle jaoks vetika lõhn ja maitse tunduvad siiski harjumatud.  


Lisa päevas 10 g spirulinapulbrit smuutidele, muudele soojadele ja külmadele jookidele, hommikupudrule, küpsistele või energiabatoonidele. Kuna spirulinal on organismi puhastav toime, tasub alustada pigem väiksematest kogustest.

Väekas spirulinasmuuti

Ühele, valmib kõigest 5 minutiga
  • 1 banaan, suur peotäis värsket beebispinatit, pool klaasi värskeid või külmutatud vaarikaid, 1 tl spirulinapulbrit, klaasitäis mandlipiima, kui kasutad värskeid marju, siis lisa ka 6-8 jääkuubikut
Aseta spinatilehed kannmikseris kõige alla ja nende peale teised koostisained. Surista smuutiks ja ammuta energiat!

Spirulinaga energiapallid

10–12 palli
  • 100 g India pähkleid, 150 g kõrvitsaseemneid, näpuotsaga soola, 1 tl kaneeli, 1 tl spirulinapulbrit, 200 g kuivatatud datleid, 2 spl kookosõli, ühe väikese apelsini koor riivituna.  Energiapalle võid täiustada oma eelistuste järgi, näiteks kasutada mandleid ja teisi pähkleid, seesamiseemneid, kookoshelbeid, kuivatatud aprikoose ja jõhvikaid, rosinaid, toorkakaod jne.
Purusta pähklid ja seemned köögikombainis, lisa ülejäänud koostisained ja sega ühtlaseks. Vormi pallikesed ja aseta tunniks külmikusse. Säilivad külmikus kaks nädalat.

Spirulina-peterselli pesto

Väike kausitäis, valmib 10 minutiga
  • 1 küüslauguküüs, klaasitäis röstitud India pähklite ja päevalilleseemnete segu, kuni 1 klaasitäis esimese külmpressi oliiviõli, 1 tl spirulinapulbrit, 2 peotäit petersellilehti ja rukola salati lehti, 1 sidruni mahl, 1 dattel, pipart ja soola
Koori küüslauk ja pigista sirdunimahl kaussi. Lisa teised koostisained. Vala kõik kannmikserisse ja surista ühtlaseks seguks või kasuta saumikserit. Maitsesta soola ja pipraga. Spirulinapulbrit sobib lisada ka tavalisele basiilikupestole.

Naturya spirulinapulbri hind märtsis 12.11 EUR / 200 g (tavahind 16.15 EUR) ja GSE Vertriebi spirulinatablettide hind märtsis 16.88 EUR / 140 tbl (tavahind 22.50 EUR). Vaata ka teisi kevadkuu sooduspakkumisi.
Fotod: Naturya ja GSE Vertrieb