/photos/bg_blog.jpg

Blogi

Uued tooted, sooduspakkumised, kauplustes toimuv ja nõuanded
08 mai
2019

Spargliaeg on käes!

Tervisliku toidu nautijad teavad, et kui värske spargel müügil, on kevad tõesti käes. Roheline või valge, värvist hoolimata on see esimene kevadine delikatessköögivili, mille hooaeg on lühike ja defitsiit kerge tekkima.

Toitaineterikast ja antioksüdantidest, sealhulgas C- ja E-vitamiinist ning beetakaroteenist tulvil köögivilja on väga lihtne valmistada ja selleks on palju võimalusi – proovi sparglit aurutada, pruunistada, röstida või grillida, naudi seda soojalt või külmalt ning lisa suppidele, voki- ja pajaroogadele. Kes on külastanud sparglihooajal Austriat või Saksamaad, see teab, et sellest köögiviljast valmistavad tõelised spargligurmaanid isegi magustoitu, rääkimata eel- ja põhiroast. Toidu valmistamisel on tark jälgida, et spargli varred kuumutades liiga pehmeks ei muutuks. Nii maitseomaduste kui toiteväärtuse mõttes parim spargel on hamba all kergelt krõmpsuv.

Meie kauplustest leiad lähiajal nii rohelist kui valget mahesparglit. Mis neil vahet on? Valge spargel on jämedama varrega ja kasvab üleni mulla all ega sisalda seetõttu klorofülli ning on maitselt mahe. Enne kasutamist on soovitatav valget sparglit koorida. Roheline spargel kasvab valguse käes ja on tugevama tekstuuri ning maitsega. Üks on kindel, koos sulavõi ja sidrunimahla või Hollandi kastmega on igasugune spargel lihtsalt suurepärane!

 Pane tähele, et hea värske spargel on mahlase välimusega, varred on tugevad ja sileda pinnaga. Kui koju jõuad, mässi spargli lõigatud otsad niiskesse paberrätikusse või pane sparglivarred anumasse, mille põhjas on sentimeetri jagu külma vett ning hoia anumat külmkapis. See köögivili ei säili kaua, söö see ära päeva-paari jooksul pärast ostmist.

Head isu!