/photos/bg_blog.jpg

Blogi

Uued tooted, sooduspakkumised, kauplustes toimuv ja nõuanded
30 jaanuar
2014

Smuuti – lihtne, toitainerohke ja maitsev!

Smuuti on lihtne viis lisada oma menüüsse rohkesti kasulikke toitaineid. Siit leiad soovitusi maitsva smuuti valmistamiseks ning neli talvise smuuti retsepti.
Miks smuuti on hea ja kasulik?
  • Smuuti on kergesti seeditav.
  • Smuuti on pungil kiudaineid.
  • Smuuti on tulvil vitamiine ja mineraale.
  • Smuuti annab organismile vajalikku vedelikku.
  • Smuuti on lihtne ja hea viis lisada oma menüüsse köögivilju.

Kuus sammu maitsva smuutini

  1. Vali tassitäis vedelikku – tavaline piim, taimne piim (näiteks mandli-, pähkli-, kookose- või riisipiim), kookosevesi või tavaline vesi.
  2. Lisa peotäis rohelist – spinatit, Rooma salatit vms. Usu, sa ei tunnegi neid smuuti maitses, kuid need annavad smuutile palju kasulikke toitaineid.
  3. Lisa 1-2 tassi puuvilju ja/või marju (värskena või külmutatuna) – sobivad banaan, õunad, melon, vaarikad, mustikad, maasikad, mango, pirn, virsik.
  4. Lisa smuutile toitaineid – näiteks 1 spl chia-seemneid, 1 spl linaseemneid, 1 spl seesamiseemneid, 1 spl kookoshelbeid, 2 spl avokaadot, 1 spl kanepiseemneid, 1 tl-1 spl kookosõli, kanepiõli või linaseemneõli, 1 spl pähkli- või mandlivõid, 1 spl toorkakao pulbrit, 1-2 tl kaneeli, 1 tl ingveripulbrit või värsket ingverit, 1 tl rohelisi pulbreid (spirulina või klorella vetika pulbrid), 1 tl maka pulbrit jne. Mõistagi ei ole vaja lisada neid kõiki, vali lihtsalt 1-2 oma lemmikut. Kindlasti ei tasu smuutist jätta välja tervislikke rasvu, sest need annavad sulle energiat. Katseta ka vürtsidega, mis annavad smuutile väga hea maitse ning samuti on neil palju tervisele kasulikek omadusi. Näiteks kaneel aitab langetada veresuhkru taset.
  5. Lisa magustaja (valikuline) – 2-3 datlit, 1 tl agaavisiirupit, 1 tl stevia lehti.
  6. Püreesta koostisaineid kannmikeris, kuni smuuti on kreemjas ja naudi!

Kui Kaubamaja Biomarketisse külla tuled, siis pakume sulle banaani-kookose smuutit ja banaani-maapähkli smuutit. Esimesse lisame palju banaani, linaseemneid ja kookoshelbeid, toorpiima, jogurtit ja vaniljet. Teise lisame samuti palju banaani, maapähklivõid, toorpiima ja jogurtit. Siin on sulle aga nelja maitsva ja külmaks ajaks eriti hästi sobiva vitamiinirohke smuuti retseptid.

Külmetusevastane apelsini-ingveri smuuti (kahele)

Apelsinid on pungil C-vitamiini ning talvisel haiguste hooajal on eriti oluline tarbida palju C-vitamiini. Talvel on suur abiline ka ingver, mis on hea seedimisele. Et immuunsüsteem püsiks tugev, on oluline hoida seedimine ja soolestik tervena ja tasakaalus. Selleks tarbi ingverit regulaarselt.

Koostis: 2 keskmist apelsini (kooritud ja tükeldatud), pöidlaotsa suurune jupp värsket ingverit (kooritud), ¼ avokaadot, 3 suurt peotäit Rooma salatit (pestud), tass mandlipiima või pähklipiima, peotäis jääkuubikuid. Pane kõik koostisained kannmikserisse ja püreesta kreemjaks smuutiks.

Soojendav vürtsikas pirnismuuti (ühele)

Külmal talvel tasub organismi soojust lisada seestpoolt ning seda aitavad hästi teha vürtsid. Need toimivad põletiku-, viiruste- ja seentevastaselt, annavad sulle sooja ja aitavad sul jääda terveks.

Koostis: 1 värske pirn (tükkideks lõigatud), 1 tl jahvatatud linaseemneid, 3 tl kanepiseemneid, 1 spl kookoshelbeid, 1 tl vanillipulbrit, 1 tl ingveripulbrit (või värsket ingverit), 1 tl kaneeli, 1 tl riivitud muskaatpähklit, 2-3 datlit, 30 ml kookosvett. Püreesta kõik koostisained kreemjaks smuutiks.

Ergutav šokolaadi-banaani smuuti (neljale)

See smuuti sisaldab ainult naturaalseid suhkruid ja kergesti seeditavaid valke ning annab kuhjaga vajalikke oomega-3-rasvhappeid. Toorkakao sisaldab mitmeid antioksüdante ja mineraale, samuti trüptofaani. See on asendamatu aminohape, mis on eelühendiks serotoniini – hea tuju hormooni – sünteesile ajus. Toorkakao aitab langetada vererõhku, kaitseb südant, neutraliseerib vabu radikaale, parandab seedimist. Pole siis ime, et seda nimetatakse supertoiduks!

Koostis: 3 tassi pähkli- või mandlipiima, 1 suur banaan, 2 spl toorkakao pulbrit, 1 spl linaseemneid, 2 datlit, 1 tass purustatud jääd. Lisa kõik koostisained kannmikserisse ja püreesta kreemjaks smuutiks.

Immuunsust tugevdav õuna-avokaado smuuti (kahele)

Õun päevas aitab hoida haigused/arstid eemal, ütlevad inglased. Õunad sisaldavad rohkesti toit- ja kiudaineid, samuti pektiini, mille puhul on tõestatud selle kolesterooli alandav ja vähki ennetav toime. Kombineerides õunu selles smuutis teiste koostisainetega, saad võimsa haigusteennetaja.

Koostis: 1 tass magustamata mandlipiima, 2 õuna (südamik eemaldatud ja neljaks viilutatud), 3 suurt peotäit spinatit, 1 avokaado (kooritud ja kivi eemaldatud), 2 tl mett, pöidlaotsa suurune tükk ingverit (kooritud ja hakitud), 1 väikse sidruni mahl (2-3 spl), 4-6 jääkuubikut. Püreesta kreemjaks smuutiks.


Fotod: Biomarket