/photos/bg_blog.jpg

Blogi

Uued tooted, sooduspakkumised, kauplustes toimuv ja nõuanded
26 märts
2015

Sega tarretiseks või puista pudrule: toitainerohked chia-seemned -25%

Valgu- ja kiudainerikkad chia-seemned moodustavad vedelikuga segatuna geelja massi, mistõttu need sobivad hästi tervislike ja maitsvate tarretiste valmistamiseks. Proovi kindlasti järele, sest nüüd on need põnevad seemned, Biomarketis üks enim müüdud väetoit lausa 25% soodsamad!

Chia- ehk õlisalvei seemned annavad jõudu ja sisaldavad rikkalikult omega-3 rasvhappeid, valke ning kiudaineid. Chia-seemned tekitavad täiskõhutunde ja on hästi toitaineterikkad, sobides kaalujälgijatele ning soolestiku- ja ainevahetushäirete korral. Chia-seemned annavad organismile pikkamisi vabanevat energiat, aeglustades süsivesikute imendumist soolestikust, reguleerides veresuhkru taset ja sobides nii ka diabeetikutele.

Chia on pärit Lõuna-Ameerikast. Mehhikos asteekide juures oli see koguni nii hinnatud taim, et sellele pühendati iga-aastaseid pidustusi. Chia-seemneid kutsuti indiaani jooksjate ja sõdalaste toiduks, sest need seemned annavad uskumatult palju energiat ning kaitsevad keha vedelikukao eest.

Chia-seemned moodustavad vedelikuga segatuna želee, mistõttu need sobivad hästi tarretiste valmistamiseks. Selleks leota seemneid vedelikus paar tundi. Kui soovid tarretist nautida hommikul, võid leotada ka üleöö. Tarretisse sobivad hästi marjad, puuviljad ning kookos- või mandlipiim, samuti mahlad.

Tänu omadusele moodustada vedelikuga segatuna geeljas mass, sobivad chia-seemned hästi ka küpsetistes asendama muna. Samuti saab neid kasutada mitmetes muudes magustoitudes paksendamiseks ja koostisainete sidumiseks.

Chia-seemned on tervislik lisand pudrule, jogurtile ja keefirile, smuutidele, salatitele ja suppidele ning küpsetistele. Proovi ja leia oma lemmikkooslus!

Toitev chia-tarretis puuviljadega

Neljaliitrise kausi kohta läheb vaja: 2 mangot, 6 banaani, 200 g chia-seemneid, 100 g kakaopalasid ehk -nibse, 100 g goji-marju, 1 l riisi-kookose piima, 1 l ananassimahla

Haki puuviljad ja sega kõik koostisained kausis kokku. Lase veidi seista ja sega jälle ning veel mõne aja pärast. Chia-seemned hakkavad vedelikuga segades moodustama geeljat massi. Kui tarretis kokkusegamise järel kohe külma panna, siis vajuvad chia-seemned põhja. Aegamööda tarretuvat segu aeg-ajalt segades jaotuvad seemned aga ühtlaselt. Kui tarretis paistab olevat segunenud ühtlaselt, pane see kogu ööks külmkappi. Naudi hommikul niisama või täiusta tarretist kookoskoore või vaniljepudinguga.

Kookose-chia-šokolaadi kommid

Umbes 15 kommi jaoks läheb vaja: 150 g kookoslaastusid või kookoshelbeid, 200 ml kookoskoort, 3 kuhjaga spl toorkakao pulbrit, 2 kuhjaga spl chia-seemneid, 1 spl kookospalmisuhkrut (madala glükeemilise indeksiga ja karamellise maitsega!)

Sega koostisained kokku ja lase veidi seista, kuni chia-seemned muutuvad vedelikuga segatuna geeljaks ning aitavad kommid tahkemaks muuta. Vormi pallikesed ja aseta tunniks või paariks külmikusse tahkuma. 
Fotod: Biomarket